הרפואה הסינית התפתחה במשך אלפי שנים בסין העתיקה והיא ממשיכה להתפתח בעת המודרנית. היא נולדה מתוך התבוננות בחוקי הטבע ומתוך הבנה שאותם חוקים נצחיים מתקיימים לא רק בעולמנו, אלא גם בגופנו ושהבנה של אותם חוקי נצח יכולה לסייע להבנה של התהליכים הפיזיולוגים הקורים בגוף האדם ומתוך ההבנה של אותם חוקים פיזיולוגים גם להבין כיצד לסייע לגוף בעתות של משבר ומחלה.

להבדיל מהרפואה הקונבנציונאלית שנוטה לטפל במחלה ברגל גסה ובאופן סימפטומטי על ידי תרופות שלעיתים גם פוגעות בגופנו (לדוגמה על ידי שימוש בתרופות אנטיביוטיות שיעילותן אינה מוטלת בספק, אולם בו בעת שהן תוקפות את החיידקים ה"רעים" הן גם פוגעות בחיידקים ה"טובים") הרפואה הסינית באה לתמוך בגוף במקומות שבהם הוא חלש על מנת שזה יחזור בכוחות עצמו לאיזון ובריאות. שני הכלים העיקריים שהרפואה הסינית נעזרת בהם הם הדיקור הסיני וצמחי מרפא סינים.

דיקור סיני:
טיפול בדיקור נעשה בעצם על ידי גירוי של איזורים מסויימים בגוף שגירוי שלהם נמצא יעיל כדי לעודד פעילויות פיזיולוגיות מסויימות בגוף. הגירוי יכול להיעשות לא רק על ידי מחטים, אלא גם בדרכים אחרות אף על פי שגירוי בעזרת מחטים נמצא כיעיל יותר מכול דרך אחרת. כלומר הטיפול בדיקור לא מטפל ישירות בבעיה, אלא שהוא ממריץ את יכולות הריפוי שטמונות בגוף עוד מלכתחילה.

צמחי מרפא:
צמחי מרפא הם תרופות לכול דבר רק כאלו שמגיעות מן הטבע והן עומדות במבחן הזמן כבר אלפי שנים. הכנה של מרשם צמחי מרפא דומה להכנה של תבשיל. במידה והתבשיל יצא חריף מדי – לא טוב. במידה והוא יצא מתוק מדי – לא טוב. במידה והוא יצא חמוץ מדי זה גם לא טוב וכן הלאה. ברפואת הצמחים הסינים לעולם לא נשתמש רק ברכיב אחד, אלא במספר רכיבים יחדיו שלא רק מעצימים זה את זה, אלא גם מאזנים זה את זה ויוצרים יחדיו תרכובת שהולמת את התמונה הקלינית על שלל התבטאויותיה.